Aplikacja folii na samochodach

Aplikacja folii na samochodach

2 grudnia 2019
Opis/galeria

Dobra aplikacja to duża trwałość oklejenia samochodu

  • Wydrukowane elementy grafiki reklamowej powinny być dodatkowo pokryte laminatem ochronnym.
  • Laminat zabezpiecza wydruk solwentowy przed zarysowaniami i szkodliwym działaniem promieni UV, poprawia nasycenie kolorów.
  • Laminowanie nieznacznie powiększa koszty realizacji, jednak znakomicie przedłuża trwałość wydruków
    i dlatego warto go stosować.

​Zabezpieczenie wydruków laminatem foliowym to standard!

Oklejanie auta – jak to robimy?

Reklama na samochodach jest wykonywana kilkoma metodami:

  1. Grafika Reklamowa wycinana ploterem tnącym z folii samoprzylepnych barwionych w masie.
    Jest to tania metoda do wykonania trwałych napisów i znaków graficznych, gdzie karoseria samochodu stanowi tło dla grafiki. Jednak tą metodą nie możemy pokazać fotografii. W oparciu o wektorowy projekt reklamy na samochodzie, wycinamy grafikę na ploterze tnącym SummaCut D140. Następnie usuwamy zbędne elementy folii i nanosimy folię transferową.
    Tak przygotowane elementy grafiki są wyklejane bezpośrednio na karoserii samochodu.
  2. Grafika Reklamowa drukowana solwentowo na folii samoprzylepnej.
    Jest to bardzo efektowna metoda wykonania reklamy na samochodach. Konieczna są profesjonalne projekty graficzne reklam. Treść reklamy może być wzbogacona o fotografię i specjalne efekty graficzne takie jak obrysy, gradienty przenikania i wiele innych. W oparciu o dobrze przygotowany projekt graficzny treść reklamy jest drukowana. Wydruki wielkoformatowe wykonujemy na nowoczesnej drukarce Roland XJ-640. Do druku stosujemy folie polimerowe i wylewane dedykowane do trwałego oklejania samochodów. Reklama drukowana na samochodach powinna być zabezpieczona przed promieniami UV i zarysowaniami przez laminowanie wydruków laminatem foliowym “na gorąco”, lub laminatem ciekłym “na mokro”.
  3. Naklejki Reklamowe, drukowane solwentowo i wycinane wg dowolnego obrysu.
    Jest to połączenie dwóch poprzednich metod tworzenia reklamy na samochodach, druku solwentowego i wycinania ploterem.Daje nam to możliwość uzyskania bardzo ciekawych efektów wizualnych na oklejonych samochodach.Konieczne są wysoce profesjonalne projekty graficzne reklam. Treść reklamy można wzbogacić o fotografię i specjalne efekty graficzne takie jak obrysy, gradienty przenikania i wiele innych. Całość drukowanej grafiki może być wycięta jako super duża naklejka o dowolnym kształcie. Np. wydruk może być wycięty po kształcie produktu lub konturu, a napisy na karoserii mogą mieć efekty graficzne uzyskiwane w druku. Kształtowe wycinanie wydruków wykonujemy na ploterze tnącym SummaCut D140 wyposażonym w system OPOS służący do pozycjonowania wycinanych wydruków.

Oklejanie auta – jakie stosujemy materiały?

Najczęściej jest to folia samoprzylepna odpowiedniego gatunku, naklejona na karoserii pojazdu.

  1. Folie monomeryczne- średnio i krótkookresowe, do płaskich powierzchni (tanie oklejanie samochodów).
    Trwałe oklejanie samochodów nie powinno być wykonywane zwykłymi foliami monomerycznymi.
    Charakteryzują się słabszym klejem i dużą sztywności co utrudnia lub uniemożliwia oklejanie na przetłoczeniach.
    Zwłaszcza w przetłoczeniach wklęsłych, jej naturalny skurcz po aplikacji powoduje odrywanie się i pękanie folii.
    Folie monomeryczne mniej kosztują, ale nie warto oszczędzać i robić ze zwykłych, tanich materiałów, bo zwykle te aplikacje nie przetrwają roku. Zalecane są do stosowania dla krótkotrwałych kampanii reklamowych.
  2. Folie polimerowe – długookresowe, do płaskich i lekko przetłoczonych powierzchni (trwałe oklejanie samochodów).
    To dobre folie samochodowe elastyczne z bardzo trwałym klejem. Można je naklejać na płaskie powierzchnie samochodu, lub elementy wyginane w jednym kierunku, np. burty ciężarówki, lub kontenera, lekko wypukłe elementy karoserii.
  3. Folie wylewane – długookresowe do płaskich i głęboko przetłoczonych powierzchni (profesjonalne oklejanie samochodów).
    W miejscach z przetłoczeniami karoserii, dobra aplikacja jest możliwa tylko foliami wylewanymi.
    Są to folie bardzo elastyczne z super trwałym klejem, jednak trudne w aplikacji. Nie zalecana do aplikacji w warunkach amatorskich, bez wiedzy i odpowiednich urządzeń. Znakomicie daje się kształtować pod rękami wprawnych profesjonalistów wyposażonych w nagrzewnice, aplikatory i pirometry do sprawdzania temperatury klejonych powierzchni.
  4. Folie odblaskowe – długookresowe (oklejanie karetek).
    W szczególnych przypadkach oklejanie auta odbywa się foliami odblaskowymi. Bardzo sztywne i super mocnym klejem.
    Z reguły stosowane do oklejania samochodów uprzywilejowanych takich jak :karetki pogotowia, ambulansy, radiowozy policyjne, bojowe wozy straży pożarnej.
  5. Folia perforowana OWV (z otworkami One Way Vision).
    Oklejanie szyb samochodów, to grafika reklamowa drukowana solwentowo na specjalnej folii perforowanej „OWV”.
    Około 40% powierzchnia folii OWV to wycięte małe otworki. Daje to pewien kompromis. Na zewnątrz jest widoczna grafika, a od wnętrza zachowujemy widoczność przez okna samochodu. Jednak ma ona pewne niedogodności. Perforacja folii to osłabienie nasycenia kolorów wydruku i miksowanie z obrazem za szybą. OWV jest to folia krótkookresowa z bardzo słabym klejem, trudna do zabezpieczenia laminatem. Dlatego wymaga częstej wymiany na nowy wydruk.

Reklama na samochodach – jak poprawić trwałość?

Wydrukowane elementy grafiki reklamowej powinny być dodatkowo pokryte laminatem ochronnym. Dlaczego?
Laminat zabezpiecza wydruk solwentowy przed zarysowaniami i szkodliwym działaniem promieni UV.
Dodatkowo poprawia nasycenie kolorów. Laminowanie nieznacznie powiększa koszty realizacji, ale znakomicie przedłuża trwałość wydruków i dlatego warto go stosować.

Metody laminowania wydruków:

  1. Laminowanie na ciepło laminatami foliowymi.
    Jest to najlepsza metoda zabezpieczenia wydruku przed zarysowaniem i promieniami UV. Wydruk solwentowy na folii po zdjęciu z drukarki solwentowej jest przenoszony do laminatora.Laminator jest to urządzenie podobne w budowie do magla, ale o zegarmistrzowskiej precyzji. Tutaj naklejana jest warstwa bezbarwnego laminatu. Aby uniknąć efektu „srebrzenia” wynikającego z niedokładnego przywierania kleju, górny wałek laminatora jest podgrzewany do temperatury około 50° C. Laminowane wydruki solwentowe wyklejamy na samochodzie. ​
    W naszej pracowni zabezpieczenie wydruków laminatem foliowym to standard!
  2. Laminowanie na mokro laminatami ciekłymi.
    Jest to tania metoda zabezpieczenia wydruku przed promieniami UV i zarysowaniami. Wydruk solwentowy na folii samoprzylepnej po naklejeniu na samochód jest malowany ciekłym laminatem za pomocą wałków malarskich.Po wyschnięciu ciekłego laminatu, grafika reklamowa wyklejona na samochodzie jest zabezpieczona i gotowa do eksploatacji. Niestety ta warstwa laminatu jest cieńsza i słabsza niż laminat foliowy nakładany na gorąco.
    Zwykle stosujemy do zabezpieczenia wydruków OWV.